Joanna i Tomasz Rozwadowscy

Szanowni Pacjenci!

Ostatnie tygodnie były trudne, ale pokazały siłę naszego zespołu i niezmiennie duże zaufanie ze strony naszych Pacjentów. Bardzo dziękujemy za wszystkie budujące słowa i wyrozumiałość w tych nowych dla wszystkich okolicznościach 🧡.

Mimo wielu przeciwności, stosując się do wytycznych Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego oraz Ministerstwa Zdrowia, kierując się odpowiedzialnością i zachowując maksimum ostrożności, pomogliśmy w ostatnich tygodniach wielu potrzebującym Pacjentom, zarówno naszym, którzy pozostają w leczeniu w naszej klinice, jak i tym, których gościliśmy po raz pierwszy.

Zdrowie i bezpieczeństwo to dla nas priorytety, dlatego nasz gabinet wyposażyliśmy w dodatkowe środki ochrony osobistej i sprzęty, dzięki którym stworzyliśmy bezpieczne warunki zarówno dla Pacjentów, jak i zespołu kliniki.

Jesteśmy do państwa dyspozycji pod numerami telefonów 511 155 155, 12 429 14 70 oraz mailowo recepcja@galeriausmiechu.pl. Zachęcamy do śledzenia naszej strony internetowej oraz naszego profilu na Facebooku, gdzie na bieżąco będziemy informować o wszelkich zmianach.

W tej niecodziennej dla nas rzeczywistości, przepraszamy za utrudnienia, prosimy o zrozumienie i współpracę.

Tym samym dołączamy do akcji #zostańwdomu, aby zachować społeczną odpowiedzialność za bezpieczeństwo i zdrowie nas wszystkich!

Życzymy zdrowia.

Joanna i Tomasz Rozwadowscy
oraz Zespół Galerii Uśmiechu

podpis_glowna

CZY GALERIA UŚMIECHU DZIAŁA I PRZYJMUJE PACJENTÓW?

Tak, nasza klinika jest do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku, w godzinach 9:00 - 21:00, oraz w soboty w godzinach 9:00 - 15:00. Po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu i wywiadzie epidemiologicznym. W tych godzinach pozostajemy do państwa dyspozycji  pod numerami telefonów a także mailowo recepcja@galeriausmiechu.pl.

CZY WIZYTA W GABINECIE STOMATOLOGICZNYM JEST W OBECNEJ SYTUACJI BEZPIECZNA?

Dołożyliśmy wszelkich starań oraz wdrożyliśmy procedury mające na celu maksymalną ochronę Państwa jako pacjentów oraz nas jako personelu stomatologicznego. Zachęcamy do zapoznania się ze środkami i procedurami, jakie wdrożyliśmy dla maksymalizacji wspólnego bezpieczeństwa.

JAKIE SĄ KRYTERIA PRZYJMOWANIA PACJENTÓW W GALERII UŚMIECHU, W TRAKCIE EPIDEMII KORONAWIRUSA?

Aktualnie nie przyjmujemy Pacjentów, którzy wykazują lub w ostatnich dniach wykazywali objawy jakichkolwiek infekcji, przebywają na obowiązkowej kwarantannie, mieli styczność z osobami przebywającymi na kwarantannie lub przebywających w trakcie ostatnich dni w miejscach, będących ogniskami koronawirusa. Przed wizytą stomatologiczna zostanie Państwu zmierzona temperatura. W przypadku odczytu powyżej 37,5 stopnia Celsjusza lekarz może odmówić przeprowadzenia wizyty stomatologicznej. Prosimy o rozwagę i wyrozumiałość.

JAKIE ŚRODKI I PROCEDURY ZOSTAŁY WDROŻONE W GALERII UŚMIECHU, DLA MAKSYMALIZACJI OCHRONY ZDROWIA?

  • Cały zespół naszej Kliniki jest zaangażowany we wdrażanie i ulepszanie ochrony. Stosujemy się ściśle do wytycznych Ministerstwa Zdrowia RP.
  • Nie przyjmujemy Pacjentów, którzy przebywali w ostatnich 14 dniach w miejscach, gdzie stwierdzono ognisko koronawirusa lub mieli kontakt z osobą u której wykryto SARS-CoV-2 lub mieli kontakt z osobą będącą
    w kwarantannie.
  • Wizyta w Galerii Uśmiechu odbywa się wyłącznie po wcześniejszym telefonicznym kontakcie i umówieniu terminu. W trakcie tej rozmowy przeprowadzany jest wywiad epidemiologiczny.
  • Pacjentów z umówionymi terminami prosimy, aby nie przybywali do naszej Recepcji przed czasem.
  • Po przybyciu do naszej kliniki, pacjent zostanie skierowany do odpowiednio przygotowanej łazienki w celu dezynfekcji rąk.
  • Nasza Recepcja i strefa oczekiwania na wizytę zostały przeorganizowane na czas panującej epidemii koronawirusa. Prosimy o przestrzeganie stref i dostosowywanie się do poleceń recepcji.
  • Pacjentowi małoletniemu, osobie starszej lub z niepełnosprawnością może towarzyszyć tylko jedna osoba (opiekun).
  • Zabiegi stomatologiczne odbywają się z zachowaniem wszelkich środków ostrożności. Personel medyczny przyjmuje Państwa będąc wyposażonym w środki ochrony osobistej.
  • Po wizycie prosimy o skorzystanie ze środków do dezynfekcji, dostępnych w naszej recepcji.
  • Naszych Pacjentów w trakcie rozliczenia za wykonane usługi prosimy o wybór karty płatniczej.

 


 

Najważniejsze pytania i odpowiedzi dla naszych Pacjentów w związku z sytuacją epidemii koronawirusa COVID-19:

 


 

Pacjenci leczenia zachowawczego i protetycznego

JAK PORADZIĆ SOBIE Z DYSKOMFORTEM PO LECZENIU KANAŁOWYM?

Dolegliwości po przeprowadzonym leczeniu kanałowym (ale także zachowawczym), występująca nadwrażliwość pozabiegowa itp. – to zjawisko normalne - tego typu dolegliwości mogą utrzymywać się nawet do 3 tygodni po zakończeniu leczenia. Prosimy o zachowanie spokoju. Można z powodzeniem stosować preparaty znoszące nadwrażliwość – czy to w postaci past np. Sensodyne, czy płukanek.

CO ZROBIĆ, GDY ODKRUSZY SIĘ CZĘŚĆ WYPEŁNIENIA LUB ODŁAMIE FRAGMENT KORONY ZĘBA, ALE NIE TOWARZYSZĄ TEMU DOLEGLIWOŚCI BÓLOWE?

Najlepszym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest zabezpieczenia zęba za pomocą materiałów tymczasowych. W aptekach dostępny jest preparat PlombR, do samodzielnej aplikacji, który idealnie nadaje się do tego typu "awarii".

JAK ZAREAGOWAĆ W PRZYPADKU ZŁAMANIA ZĘBA W WYNIKU URAZU?

Prosimy o niezwłoczny kontakt z rejestracją, która skontaktuje się z jednym z naszych lekarzy zajmującym się leczeniem zachowawczym i endodontycznym. Postaramy się pomóc Państwu najszybciej, jak to w obecnej sytuacji możliwe.

 


 

Pacjenci zabiegów chirurgicznych

CO MAM ZROBIĆ, GDY ODCZUWAM BÓL PO EKSTRAKCJI (USUNIĘCIU) ZĘBA?

Ból po ekstrakcji zęba jest związany z przebiegiem gojenia i może potrwać nawet do 10-ciu dni. W tym czasie można przyjmować leki przeciwbólowe (najlepiej paracetamol w dawce 500mg 3 x dziennie), dbać o higienę jamy ustnej i stosować płyn do płukania jamy ustnej z roztworem chlorheksydyny (np. Eludril, Corsodyl).

CO, GDY POJAWI SIĘ OBRZĘK?

Obrzęk po zabiegu np. implantacji, regeneracji kości czy usunięcia chirurgicznego zęba pojawia się najczęściej w pierwszej dobie po zabiegu, może narastać w ciągu 3 dni, poźniej powinien się zmniejszać aż do ok. 7-10 dni. Jeżeli pojawia się i narasta w dłuższym czasie po zabiegu, dobrze jest się z nami skontaktować.

JAK DŁUGO MOGĘ POZOSTAĆ ZE SZWAMI?

Nie przejmuj się, jeżeli nie udało się usunąć szwów zgodnie z planem, możesz mieć szwy znacznie dłużej. Pamiętaj jedynie, że dopóki szwy nie zostaną usunięte, należy płukać jamę ustną dwa razy dziennie roztworem chlorheksysyny (np. Eludril, Corsodyl).

 


 

Pacjenci ortodontyczni

ODKLEJONY ZAMEK

Jest to najczęstsza awaria związana z aparatem ortodontycznym! Pojawia się najczęściej po nagryzieniu na twardy pokarm lub przedmiot. Klej, na którym mocowane są zamki, jest stworzony w taki sposób, by umożliwiał aparatowi "pracę" z zębami oraz aby ortodonta mógł go zdjąć w momencie zakończenia leczenia bez uszkodzenia szkliwa. Odklejony zamek nie stanowi zagrożenia dla zdrowia zębów, może być nieco irytujący, gdy nie da się go wyciągnąć. Jednak pamiętaj, gdy zamek zwisa na druciku nie wyciągaj go na siłę. Obluzowany pierścień lub zamek może pozostać na miejscu aż do wizyty w gabinecie.

OTARCIA OD APARATU ORTODONTYCZNEGO

Po zidentyfikowaniu elementu, który powoduje otarcia, należy okleić go woskiem ortodontycznym/silikonem. Oderwij kawałek silikonu i umocuj go na drażniącym śluzówkę elemencie. Gdy silikon odpadnie, a wciąż nie zaobserwujesz poprawy, ponów zabieg. Pomocny może się okazać także preparat Gishy Goo - stosuj go wymiennie z silikonem. Na zranioną śluzówkę zastosuj preparat osłaniający, np. Solcoseryl (do stosowania na śluzówkę jamy ustnej; do nabycia w aptece).

WYSTAJĄCY ŁUK

Podczas leczenia może dojść do przesunięcia łuku aparatu w jedną ze stron. Jest to spowodowane sprężynowaniem elastycznych łuków oraz efektem porządkowania zębów w łuku. W takiej sytuacji można spróbować delikatnie wsunąć łuk z powrotem na swoje miejsce. Jeśli czujesz opór, nie rób tego na siłę. Zabezpiecz końcówkę drucika woskiem ortodontycznym, by nie podrażniła jamy ustnej.

 


 

Pacjenci ortodontyczni Invisalign

CZY MOGĘ ODEBRAĆ NAKŁADKĘ INVISALIGN BEZ KONTROLI U LEKARZA ORTODONTY?

Wizyta kontrolna to nie tylko wydanie Pacjentowi kolejnej nakładki, ale przede wszystkim monitorowanie postępu leczenia, upewnienie się, że progres zachodzi w planowanym kierunku i osiągnięto na danym etapie cel leczenia. Dlatego nie rekomenduje się wydawania kolejnych nakładek bez kontroli. Często na takiej wizycie lekarz ortodonta dokonuje modyfikacji niezbędnych do prawidłowego dopasowania nakładki do obecnego układu zębów. Montuje dodatkowe elementy lub wykonuje planowe zabiegi.

CO MAM ZROBIĆ, GDY WIZYTA, NA KTÓREJ MIAŁEM/MIAŁAM OTRZYMAĆ KOLEJNĄ NAKŁADKĘ, ZOSTANIE ZREALIZOWANA W PÓŹNIEJSZYM TERMINIE?

W takiej sytuacji zalecamy noszenie ostatniej nakładki, według wskazań lekarza, do czasu kolejnej wizyty. Takie rozwiązanie może nieznacznie wydłużyć cały proces leczenia, ale jest zdecydowanie bezpieczniejsze niż odbiór nakładek bez wizyty kontrolnej.

CZY DŁUŻSZA PRZERWA MIĘDZY WIZYTAMI MOŻE WPŁYNĄĆ NA EFEKT LECZENIA?

Może tak się stać, jeżeli Pacjent zaprzestanie użytkowania nakładki. Ostatnia noszona nakładka utrzymuje ostatni etap leczenia. Dlatego najważniejsze jest noszenie nakładki według wskazań lekarza (odpowiednią ilość godzin dziennie) i utrzymanie danego etapu leczenia nie dopuszczając tym samym do nawrotu.

 


 

Pacjenci stomatologii dziecięcej

CO ZROBIĆ, GDY BOLI ZĄBEK?

  • Jeżeli dziecko odczuwa ból w trakcie spożywania pokarmu, ząb reaguje na bodźce zimne i słodkie - nie są to objawy szczególnie niepokojące. Prawdopodobnie powodem dolegliwości jest nieszczelne wypełnienie i próchnica, ale bez infekcji w obrębie miazgi. W takiej sytuacji można spokojnie poczekać, umyć zęby po posiłku, a także (jeśli pozwalają na to warunki i ubytek jest widoczny przez Rodzica), można użyć zestawu Plomb-R.
  • Jeżeli ból zęba występuje zwłaszcza w nocy bądź niezależnie od przyjmowanych pokarmów, należy wspomóc się lekami przeciwbólowymi.
  • Jeśli leki przeciwbólowe nie pomagają, ból jest bardzo silny lub dolegliwości nasilają się pomimo użycia środków przeciwbólowych, należy skontaktować się z lekarzem dentystą. W obecnej sytuacji zachęcamy do kontaktu z naszą recepcją i konsultacji telefonicznej - lekarz po wglądzie w kartę Pacjenta zarekomenduje kolejne kroki.

JAK ZAREAGOWAĆ, GDY DZIECKU WYPADŁO LEKARSTWO/OPATRUNEK?

W przypadku utraty opatrunku zazwyczaj można poratować się zestawem Plomb-R, firmy Trident S.A., dostępnym w aptekach. Są jednak sytuacje, że tego typu preparat może mieć niekorzystny wpływ, dlatego przed jego zastosowaniem koniecznie proszę skontaktować się z nami - lekarz prowadzący po wglądzie w kartę małego Pacjenta (sprawdzeniu, jaka była diagnoza, jakie postępowanie wdrożono), oceni, czy można taki preparat zastosować oraz podpowie kolejne kroki postępowania.

KIEDY NALEŻY NIEZWŁOCZNIE SKONTAKTOWAĆ SIĘ Z LEKARZEM DENTYSTĄ?

  • występuje silny ból zęba, który nie ustępuje po zastosowaniu środków przeciwbólowych;
  • pojawiła się opuchlizna lub ropień;
  • doszło do urazu zęba, np. wybicia.

W pierwszym kroku prosimy o kontakt telefoniczny. Recepcja skonsultuje problem z lekarzem prowadzącym, który zaleci odpowiednie postępowanie.

Pokonajmy epidemię razem!
#ZostańwDomu i dbaj o siebie :)

 


 

Nasze recepcjonistki czekają na Twój telefon:

Jolanta Kardasz
Jolanta Kardasz
Olga Browarna
Olga Browarna
Maria Woźniak
Maria Woźniak
Edyta Lenart

Edyta Lenart

Edyta Lenart

Izabela Lenda

Edyta Lenart

Natalia Czaja


Adres:

ul. Francesco Nullo 42/U7
31-543 Kraków
NIP: 6761044534

Godziny otwarcia:

poniedziałek – piątek: 9.00 – 21.00
sobota: 9.00 – 15.00
parking: 1,5h gratis!

uwaga! w trakcie epidemii mogą być inne

stomatologia Kraków